Proč nakupovat u nás…
  • Máme 95 % zboží skladem
  • Expedujeme do 2 pracovních dnů
  • Každý den rozšiřujeme sortiment
  • Vlastní showroom

Návod na montáž nosičů

Výběr správného nosiče je jednoduchá věc, ale když se vybírá poprvé, je možné, že vypadá složitě, proto malý návod, jak správně nosič vybrat.

Pro výběr správného nosiče je potřeba znát značku, model i rok výroby Vašeho vozu. Stejně tak je důležitý typ karoserie (hatchback, sedan, combi..). Dále nás bude zajímat, jakým systémem pro uchycení střešního nosiče Vaše vozidlo disponuje. Zde je jejich přehled:

Na střeše jsou nosiče namontovány pomocí několika systémů.

  • Pomocí střešních podélníků (hagusů) – jsou to podélné nosiče, které jsou na vozidle vždy v páru a jsou na pevno namontovány ve střeše vozu (nelze je demontovat, typické pro vozy combi).

  • Pomocí integrovaných podélníků – jsou to lišty, které napevno přiléhají ke střeše vozidla (mezi podélníkem a střechou není mezera), na těchto podélnících mohou být připravena kotvící místa, ale také nemusí (typické pro novější vozy combi).



  • Pomocí pevných kotvících bodů – šrouby nebo poutka ve střeše (z výroby), která mohou být krytá plastovými výklopnými nebo výsuvnými krytkami (typické pro hatchbacky).



  • Pomocí lišty, která je zabudovaná ve střeše vozidla (zepředu dozadu, na levé i pravé straně jedna, typické pro hatchbacky aj.).

  • Pokud na střeše není žádná možnost výše popsaného uchycení, je nutné nosič upnout pod střešní lem, úchyt nosiče bude přivřen do dveří automobilu (typické pro sedany).

Dle jednotlivých montážních systémů je pak nosič uchycen. Výrobci střešních nosičů jsou vždy o jednotlivých systémech u daných vozidel informováni, proto také k němu vyrábějí patřičné systémy, jak nosič uchytit na dané vozidlo.

Nosič se vždy skládá z patek a tyčí, někdy je zapotřebí také tzv. kitu.

Patky:

Patky jsou tělo každého nosiče. V sadě jsou 4ks. Dělí se dle jednotlivých upínacích systémů, které vycházejí z daného vozidla. V patkách je umístěn zámek, díky kterému je možné celý nosič uzamknout k vozidlu. Zákazník si je tedy nemůže vybrat dle vlastního výběru. Existují:

  • Patky pro podélníky – patka objímá celý podélník.
  • Patky pro integrované podélníky – podélník je uchycen patkou shora.
  • Patky pro pevné montážní body – kit, který je součástí patky se poutá na tyto body.
  • Patky pro uchycení pod střešní lem – kit, který je součástí patky je vložen pod střešní lem.

Tyče:

Tyče jsou nosnou částí nosiče, na kterých je upnut střešní box, nosič kol atd. Tyče jsou dodávány vždy 2ks, výjimečně je možné dodat další nosník (pro dodávkové vozy). Délka tyčí je daná šířkou střechy vozidla. Zákazník si však může vybrat provedení tyčí:

  • Černé tyče – ocelové tyče obdélníkového tvaru, obalené gumoplastem. Veškeré příslušenství je upnuto kovovými třmeny ve tvaru U kolem tyče.



    Výhody: Levnější varianta, více odolné proti odření
    Nevýhody: Ve vyšších rychlostech jsou tyče hlučné, větší hmotnost
  • Hliníkové tyče – většina příslušenství je uchycena na těchto tyčích pomocí T-drážky, která je vyfrézovaná na horní hraně tyče (kryto gumovým páskem)



    Výhody: díky aerodynamickému tvaru je téměř nehlučná, atraktivnější, menší hmotnost
    Nevýhody: dražší varianta náchylnější na oděr, zvláště u těžších břemen, stavebních materiálů atd.

  • Hliníkové tyče s černým nástřikem: stejné vlastnosti jako tyče hliníkové, rozdíl je pouze ve vzhledu – hliníková tyč je opatřena černým nástřikem.

Kit:

Vysoce specifická součástka patky, díky níž je možné patku upnout na dané vozidlo. Tento kit je většinou specifický pro dané vozidlo. Zajišťuje faktické propojení nosiče a vozidla.

Vznikla-li nějaká nejasnost, prosím volejte na linku: +420 777 878 099 nebo +420 777 878 066 – zde Vám rádi poradíme.